mandag den 16. februar 2015

2. Forsøg på at lave yoghurt

Min 2. Forsøg på at lave yoghurt, jeg brugte igen sødmælk og som base brugte jeg en naturel yoghurt. Jeg kogte mælken op til Ca lidt over 40 grader, i en porcelæns skål havde jeg hældt 3 spsk med top yoghurt naturel i. Da mælken var varm nok hældte jeg det over i skålen og rørte rundt.. ovnen for varmede jeg inden på 50 grader, da det er det laveste den kan varme på. Jeg slukkede den da jeg startede på at koge mælken. Da yoghurt og mælk var blandet i skålen stilte jeg skålen ind i ovnen til dagen efter. Dagen efter havde min yoghurt den samme konsistens som min base yoghurt. Jeg rev skallen af en økologisk appelsin og puttede det og saften fra appelsinen i og så fik det konsistensen som en drikke yoghurt. Udover det kom jeg vanilje og honning i. Smagen af yoghurt var mild.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar