tirsdag den 17. februar 2015

3.forsøg på at lave yoghurt

Fordi min yoghurt blev lige så tynd som drikke yoghurt ved 2. Forsøg. Så ville jeg prøve en tredje gang. Jeg har brugt økologisk sødmælk den her gang så den ikke er nær så meget opvarmet som den almindelige sødmælk, som base har jeg brugt naturel yoghurt og græsk yoghurt, for mit mål er at få lavet en yoghurt der kan lave en top på en tsk. Da jeg rørte yoghurten i den opvarmede mælk, begyndte mælken allerede at blive tyk.  Jeg stille gryden i ovnen til næste aften.
Og næste aften var der hvid tynd yoghurt nedenunder en masse væske. Jeg hældte yoghurten i små glas med patenterede låg og satte dem på køl.  

Her er billedet af yogurten efter den har syrnet et døgn i ovnen 
og et billede efter et døgn på køl 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar