tirsdag den 13. januar 2015

oldtidsmad

Eftersom at opgaven går ud på at vi skal finde noget at lave som museumsbesøget inspireret mig til. Så vil jeg prøve at finde ingredienserne umalet til at lave karry af og så bruge min morter til at finmale dem og blande dem sammen, ligesom de gjorde i oldtiden og prøve at bruge det i mad- men før jeg kan lave maden skal jeg lige ha købt opskriftsbogen i museets butik http://www.museum-sonderjylland.dk/SIDERNE/Museerne/Arkeologi-Haderslev/05-Museumsbutikken.html#.VLUkHnsXsn4
udover det vil jeg prøve at lave rigtig surdej uden brug af gær og så prøve at bage brød fra oldtiden af. og en slags gryderet. Jeg har læst mig frem til på deres hjemmeside at de i mange af deres gryderetter bruger øl og det er jo ikke rigtig noget vi som sådan bruger i vores madlavning i nutiden.
opskrifter kommer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar