tirsdag den 17. februar 2015

1. forsøg på at lave yogurt

mit første forsøg mislykkedes fuldstændig, jeg havde læst en masse opskrifter på diverse hjemmelavede oste,ymer,tykmælk, diverse slags yogurter og havde taget fejl af både indhold og fremgangsmåde,
jeg brugte to liter sødmælk og en dl A38 jeg blandede begge dele sammen og begyndte at varme det op i gryden, til min grænseløse irritation blev der ved med at komme små klumper mælk jeg kunne pille fra. Da det var lige før kogepunktet tog jeg gryden af varmen og stilte den i ovnen til dagen efter.
Jeg glemte helt at tage et billede af mit mislykkedes forsøg, der var fyldt med mælkgrums i bunden og det stank MEGET syrnet, så jeg skyndte mig at hælde det ud uden at tænke over dokumentationen.
her er et billede af opkogningen af min mælk og A38, man kan desværre ikke se de klumper der var på billedet. Jeg har efterfølgende fundet ud af at havde jeg haft osteløbe, så havde jeg været godt i gang med at lave ost :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar