mandag den 5. januar 2015

Hvad jeg vil arbejde med i min biotop

I min biotop opgave 3 fandt jeg en del huler i forskellige størrelser, og da det ikke rigtig er den rigtige årstid, hvor dyrene løber så meget ud af deres huler, så glæder jeg mig til foråret kommer, så jeg får en større chance for at se dem. I mon biotop er der hasselnøddetræer, Brombærbuske,  birketræer, og skvalderkål, et væld af svampe og der kommer sikkert også brændenælder når årstiden er til det, så jeg vil anskaffe mig bogen politikkens bog om svampe, og gå på svampejagt og studere dem nærmere og finde ud af om nogle af dem kunne være spiselige, jeg har hørt at man kan lave birketræ sirup ud af birketræs saft så det vil jeg prøve at lave. Udover det, synes jeg bare generelt at der er mange spiselige planter i min biotop,  så jeg vil prøve at lave noget mad ud af det. Jeg har også set på internettet at mange bruger grene til at lave deres egen gulvlampe ud af, så det vil jeg prøve at experimentere med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar