tirsdag den 18. november 2014

opnotering af vnt fra praktik 2

vnt opnotering fra praktikken.
det første forløb jeg havde i praktikken var fastelavn, jeg brugte denne opgave til at vurdere hvor børnene rent motorisk var i deres udvikling, vi klippede fastelavnskatte og masker ud, nogle af børnene endte med at klippe maskerne til konfetti, så der opdagede jeg hurtigt at der skulle arbejdes meget med de finmotoriske færdigheder i min praktik.
Løbende under mit praktikforløb lavede jeg så papirsklip og tegne projekter sammen med børnene, for at udvikle deres finmotorik og meget hurtigt kunne man se en fremgang. vi klippede en masse påskepynt og blomster, fisk og andre sommerting da sommeren endelig kom.
Til min skriftlige opgave lavede jeg et stort forløb hvor jeg i min planlægning lagde stor vægt på de seks pædagogiske læreplaner. det blev til en tur ned til en sø, der lagde i nærheden og fiske haletudser op ad vandet og nærstuderede dem sammen med børnene. Og da vi kom hjem igen brugte vi så de efterfølgende uger på at lave haletudser, og frøer i pap og tegne dem imens vi snakkede om hvordan en haletudse blev til en frø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar